Kallesten Revisjon og Regnskap as
MENY_blue
Mobilmeny
Kallesten Revisjon og Regnskap as
MENY_blue
Mobilmeny
Kafe%20Celina%20AS

Kallesten Blogg

Kundehistorier: Kafè Celina i Mjøndalen

Kundehistorier: Kafè Celina i Mjøndalen

Sus og dus blant boller og brus
Del artikkel:
 

kafe celina asKafé Celina AS

Vi har lyst å presentere vår nye regnskapskunde Celina Kafé AS, som eies av gründeren Celina Torgersen (25). Hun er nyetablert bedriftseier og har startet opp drift av kafé og utsalg av baker- og konditorvarer i Mjøndalen. Vi er glade for at vi har fått muligheten til å være med Celina hele veien, fra å være en diskusjonspartner når ideene tok form, til å hjelpe til ved etableringen av selskapet og til nå å være hennes regnskapsfører og økonomiske rådgiver.

Celina Torgersen er en spennende kunde for oss. Hun er en ung uredd kvinnelig gründer med stort pågangsmot og mange gode idéer. Vi gleder oss veldig til å se fortsettelsen av dette spennende eventyret.
 

Sus og dus blant boller og brus

Vi spurte Celina om hun kunne fortelle litt om seg selv og hvordan dette eventyret kom i gang.

Det var helt tilfeldig at jeg bestemte meg for å starte opp kafé og bakeriutsalg i de gamle lokalene til Høibakk Konditori i Mjøndalen. Jeg var egentlig bare med faren min Rainer Must, som skulle se på noen bakerimaskiner i Mjøndalen, da jeg så det tomme lokalet. Pappa støttet meg og mente det var et perfekt lokale for meg. Derfra gikk det egentlig slag i slag til jeg noen dager senere hadde signert leiekontrakten for lokalet.

Oppussingen av lokalet har jeg gjort selv og jeg er fornøyd med resultatet, det er blitt til et koselig og funksjonelt kafélokale. Lokalbefolkningen har vært veldig interesserte i hva jeg holdt på med i sommer og har gitt meg gode tilbakemeldinger og støtte. Underveis i oppussingen var det daglig flere mjøndølinger som stakk hodet inn i døra og lurte på hva jeg holdt på med. Når jeg fortalte om planene mine så ble de glade og lurte på når jeg skulle åpne.

Høsten 2020, nærmere bestemt tirsdag 22. september, åpnet jeg dørene i min egen nyoppussede kafé i Møllergata 2. Det var en spennende dag som gikk over all forventning med mye kunder og køer ut i gata. Det var så fullt at jeg faktisk fikk klager fra kundene på grunn av trengsel og støy i kafélokalet.
Cecilia Tudor, som tidligere var ansatt hos Høibakk Konditori gjennom flere år, takket heldigvis ja til å begynne å jobbe hos meg.  Hun var til uvurderlig hjelp i åpningen. Hun kjenner også godt til lokalbefolkningens ønsker, preferanser og matvaner. Dette har vært verdifullt for meg i innkjøringen.

Jeg satser på å tilby gamle gode tradisjonsrike bakervarer bakt etter gamle oppskrifter, men jeg følger også med i tiden og ønsker utvikle nye spennende og moderne produkter. Blant annet kommer jeg til å lage veganske matvarer for salg, vegansk kosthold er noe jeg også er opptatt av selv. Jeg ønsker å ha noe å tilby til alle, så derfor vil jeg også etter hvert ha et utvalg av glutenfrie produkter i utsalget.

Åpningen har gått over all forventning, det har vært god og økende omsetning og veldig mye kunder innom i kaféen i de første ukene. Det ser ut til at folk trives her hos meg og jeg får stadig høre kunder si at de synes det er veldig bra at Høibakks gamle lokaler er i bruk igjen og at det igjen dufter ferske bakervarer helt ut i gata. Høibakk drev konditori her i 83 år og var nærmest som en institusjon å regne her i byen. Det vare mange som tok det tungt at konditoriet stengte dørene nå i januar på grunn av konkurs.
Det er veldig hyggelige og motiverende å få slike tilbakemeldinger, og det gir meg også en følelse av at jeg har gjort mye riktig når jeg satset på denne bedriften.



Forenkling av regnskap og god hjelp fra regnskapsfører
kafe 2
For ett år siden hadde jeg ingen tanker om at jeg skulle drive egen virksomhet. Jeg sa opp butikkjobben jeg hadde i februar 2020 for å begynne å jobbe i bakeriet til pappa på Lier. Hos han tok jeg over alle de administrative oppgavene, blant annet regnskaps- og lønnsarbeid. Det gikk med veldig mye tid på regnskap og det administrativt arbeidet. Når jeg ser tilbake på dette forstår jeg at det systemet vi brukte og måten vi jobbet på var veldig tungvint, og at dette kan gjøres på en mye enklere måte. Jeg brukte blant annet veldig mye tid på oppgaver som kunne gått automatisk med riktig system.

Jeg fikk heldigvis tidlig kontakt med Jonny Pedersen fra Kallesten Revisjon og Regnskap AS ved Åkraavdelingen på Karmøy. Etter at vi startet vårt samarbeid har jeg erfart hvor mye dyrebar tid som kan spares ved hjelp av et godt integrert regnskapssystem som
Poweroffice Go. Jeg har også forstått hvor viktig det er med en god regnskapsfører som også henger med i tiden og dagens digitaliseringsmuligheter. Det hjelper ikke å ha masse gode systemer hvis man ikke vet hvordan man kan bruke dem. Fullintegrasjoner av kassasystem mv. er gull verd og kommer til å hjelpe meg mye i tiden fremover, og jeg kommer til å spare masse tid som jeg kan bruke på salg og produksjon.

Poweroffice Go er helt topp og har blitt mitt nye favorittsystem. Det beste med systemet er at det er veldig brukervennlig og har et moderne design og enkle løsninger. Jeg jobber nå mot å automatisere og integrere alt jeg kan, slik at jeg bruker mye mindre tid på regnskaps- og administrasjonsarbeidet.
At jeg og regnskapsfører sitter på hver vår kant av landet, jeg i Mjøndalen og Jonny Pedersen i Åkrehamn på Karmøy, spiller ingen rolle med dette systemet. Samarbeidet funger strålende, vi kommuniserer via telefon og mail og i Poweroffice Go kan jeg løpende følge med salg og kostnader.

Jeg er veldig fornøyd med mitt samarbeid med Kallesten Revisjon og Regnskap AS og med Jonny Pedersen som regnskapsfører. Jonny har hjulpet meg helt fra etableringsfasen og gjennom åpning og frem til i dag. Jonny er en veldig dyktig, strukturert og ryddig regnskapsfører og han har alltid godt humør. Dette er gode kvaliteter som jeg synes er viktig å finne i en regnskapsfører og ikke minst det at vi kommer veldig godt overens. Jeg får lynrask og god hjelp, noe som jeg setter utrolig stor pris på i en hektisk hverdag. Jonny svarer ikke bare på regnskapsrelaterte spørsmål, men har hjulpet meg så mye mer enn det både før oppstart, i oppstartsfasen og nå. Jeg håper vårt samarbeid vil vare lenge.








 

Har du et spørsmål, eller er det noe vi kan hjelpe med?

Vi kan bidra innen rådgivning, regnskap, revisjon, selskapsetablering m.m. Kom gjerne innom for en uforpliktende kostnadsfri samtale.